Meta tag co to jest?

Meta tag – co to jest?

Meta tag to znacznik HTML umieszczany w sekcji <head> strony internetowej, który dostarcza metadane na temat danej strony. Meta tagi nie są widoczne dla użytkowników odwiedzających stronę, ale są wykorzystywane przez wyszukiwarki i przeglądarki do zrozumienia zawartości strony oraz sposobu jej prezentacji w wynikach wyszukiwania.

Popularne rodzaje Meta tag

  • Meta Description:
    • Krótki opis strony, wyświetlany w wynikach wyszukiwania bezpośrednio pod jej tytułem. Opis ten pomaga użytkownikom i wyszukiwarkom zrozumieć, o czym jest dana strona.
    • Przykład:
<meta name="description" content="Blog ABC Pozycjonowania – odkryj sprawdzone strategie SEO ...">
  • Meta Keywords (obecnie mniej istotny):
    • Kiedyś powszechnie używany do wskazywania głównych słów kluczowych na stronie.
    • Przykład:
<meta name="keywords" content="abc pozycjonowania, blog, strategie seo">
  • Meta Robots:
    • Określa, jak wyszukiwarki mają indeksować stronę i czy powinny śledzić linki na niej zawarte. Jest to kluczowy meta tag w SEO.
    • Przykład:
<meta name="robots" content="index, follow">
  • Meta Viewport:
    • Ważny dla stron responsywnych, które muszą dobrze wyglądać na urządzeniach mobilnych. Informuje przeglądarkę, jak skalować stronę na różnych urządzeniach.
    • Przykład:
<meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1.0">
  • Meta Charset:
    • Określa kodowanie znaków używanych na stronie, co jest ważne dla prawidłowego wyświetlania tekstu.
    • Przykład:
<meta charset="UTF-8">

Dlaczego są ważne?

  1. Wyszukiwarki:
    • Wyszukiwarki wykorzystują tagi, takie jak meta description i meta robots, aby lepiej zrozumieć zawartość strony, co wpływa na to, jak strona jest wyświetlana w wynikach wyszukiwania.
  2. SEO:
    • Optymalizacja meta tagów może poprawić widoczność strony w wynikach wyszukiwania i zwiększyć klikalność poprzez lepsze dopasowanie opisu strony do intencji użytkowników.
  3. Responsywność:
    • Meta tag viewport zapewnia prawidłowe wyświetlanie strony na urządzeniach mobilnych, co jest istotne dla komfortu użytkowników oraz rankingów mobilnych wyszukiwarek.

Tagi Meta to znaczniki HTML używane do przekazywania informacji o stronie internetowej wyszukiwarkom i przeglądarkom. Odpowiednie użycie meta tagów pomaga w optymalizacji strony pod kątem SEO, oraz poprawia doświadczenia użytkowników.

Robert Górecki
Robert Górecki
www.vipkat.pl

Od 2006 roku z pasją zgłębia tajniki oraz nowe trendy SEO, pozycjonowania i marketingu online. Autor licznych publikacji, w tym poradników, które pomagają zrozumieć złożoność algorytmów wyszukiwarek oraz zwiększać widoczność w sieci. Prywatnie pasjonat szachów, ulubiona gra: Conan Exiles; ulubiona muzyka: lata 80 & 90.

Podobne artykuły
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola wymagane są oznaczone *